11-åring flicka nekas abort trots våldtäkt!

 Att läsa detta är inte lätt, en 11-åring rumänsk flicka gravid pga. våldtäkt. Av en släkting, som är vanligare än vi förstår. En 11-åring, ska inte behöva gå igenom detta.

"- Efter att ha undersökt flickan konstaterar nämnden att havandeskapet fortskrider naturligt och att det inte bör avbrytas, sade Vica Todosiciuc, chef för förlossningskliniken på sjukhuset i staden Iasi i nordöstra Rumänien. "
Hur kan man neka till detta, säga att det inte finns tillräckliga skäl? Ett barn ska föda ett barn är inte det tillräckliga skäl?

- Det faktum att graviditeten är ett resultat av våldtäkt har inte beaktats av panelen, dels därför att våldtäkt inte har bevisats och dels därför att strafflagen inte ger utrymme för undantag, sade Todosiciuc.
Att bortse ifrån våldtäkten, finns väl ingen 11-åring som frivilligt har sex med en man! Flickan är ett barn, jag är verkligen arg. Jag avskyr när barn far illa, och enligt mig har denna flicka fått utstå ett övergrepp, som dessutom resulterar i en graviditet. Frågan jag ställer mig, vem ska ta hand om detta ofödda barn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0