Skräckåkning

Jag har egentligen aldrig gillat att åka dom olika åkattraktioner som finns på våra nöjesfält. Men som ung, åkte jag trots allt ändå. När jag fick min äldsta dotter, var det slutåkt för min del. Mina båda flickor, och även deras pappa har älskat att skrämmas.

"En svår olycka inträffade på en nyöppnad berg- och dalbana i Århus sent på fredagen. "
Dom som åkte ur, klarade sig med benbrott mm. Denna gång vart det ingen som miste livet som tur var, i och med att dom vill ha snabbare och snabbare åkning, så är det inte alls konstigt enligt mitt sätt att se på detta nöje.
Ab

Idag blir det en innedag, vädret är inte det bästa molnen hänger tunga, så vi får se om vi klarar oss ifrån regn. Min dotter ligger och sover, hon har jobbat natt på ett gruppboende. Det kommer bli hämtmat för oss, jag lovade henne att vi skulle äta Kina mat när hon vaknar.
Min sambo arbetar, och därefter ska han prova på ölprovning med några vänner. Blir säkert en ny erfarenhet, visst gillar han öl. Men jag skulle kunna tänka mig att det är lite annorlunda mot den ljusa öl han vanligtvis brukar dricka. Men ändock, kul att göra något nytt. 
Igår passade vi mitt äldsta barnbarn en liten stund, det vart lite go glass. Sedan bjöd mamma och pappa på lite god mat med ett gott vin till. Nu är det två hundar som pockar på min uppmärksamhet, dom vill nog ha en trevlig promenad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0