Höga matpriser

Det kan inte vara någon som missat, att matkostnaden ökat. Jag tycker det som känns värst, är att frukt och grönt håller sådant högt pris, detta kan göra att vissa avstår att köpa den typen av vara. Jag säger som kvinnan, i artikeln det kan inte vara lätt att om man är en stor familj.  Att Willys är billigast, har jag faktiskt märkt, även om jag naturligtvis inte har samma koll som Pensionärerna som gjort undersökningen. Så själv försöker jag att handla den mesta  maten på Willys.

"- Konsekvensen blir den att ju mer priserna ökar desto sämre får man det. Det blir svårare att upprätthålla en hyfsad standard, säger Sten Boström ombudsman på PRO och ansvarig för undersökningen."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0