Flickor lika lätt för matte som pojkar/Hett temperament!

"Det visar en undersökning av sju miljoner amerikanska barn mellan 7 och 16 år. " Det som behövs är kvinnliga förebilder, så att flickor söker till den typen av utbildningar. Jag tror att många unga flickor, inte känner sig lika bekväma med tanken på en matematisk utbildning, vilket är synd ur flera aspekter. Dels är det alltid bättre med en balans av mannlig kvinnligt. Sedan är det naturligtvis många gånger en hög lön på den typen av arbete
DN Svd



Att skjuta en gräsklippare, ja det kan tydligen stå denna person dyrt. 66000:-, och sex års fängelse. Denna incident får mig osökt att tänka på serien Svenska Hjärtan, ni som följde denna serie kan väl inte glömma Ulf Qvarsebo-Torsten, när han var ute i trädgården och drog runt på sin gräsklippare mitt i natten. Det var bara de, att det  att gräset lyste med sin frånvaro det var nämligen en snötäckt gräsmatta. Jag glömmer aldrig den frekvensen. Ja det var inte riktigt på samma nivå, men båda handlar om ilska.


Ab

Här har varit rätt bloggfritt, solen har lyst ifrån en klarblå himmel så datorn har fått stå orörd


Kommentarer
Postat av: Calle

http://kulturrevolution.wordpress.com/2008/07/26/dn-ljuger-om-konsskillnader-igen/

2008-07-26 @ 23:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0