Detta är att gå till överdrift

Varför håller butikerna på med detta larv, ingen kan säga att denne man ser ut att vara under 18 år. Detta leder bara till irritation.
Visst ska man kontrollera dom unga, jag tycker det är utmärkt. Kanske gör detta att någon räddas ifrån att börja röka cigaretter. Men detta har jag ingen förståelse för, att mannen ifråga vart sur är inte alls konstigt.

Nu hoppas jag, att denna ilska lägger sig, jag vet inte vad butiken har för policy. Men om det är leg tvång oavsett ålder. Tycker jag att det skulle sitta någon form av anslag om detta. För det kan inte vara lätt att sitta i kassan, om det nu är en sådan regel. Att få en utskällning för något hon inte bestämt, det är heller inte rättvist.
Men jag tycker att man borde se om en man/kvinna är i en ålder där de omöjligt kan vara under 18 år, och att man som kassabiträde skulle kunna avstå denna fråga.
Ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0