Deras jobb är att coacha andra till ett hälsosammare liv

Om man nu valt detta som yrke, då lever man ett sunt liv, något annat vore orimligt. Frågan dom ställer är:

"Hur kommer jag i gång med ett sundare och hälsosammare liv om jag varken har tid att laga mat eller lust att träna? " Det finns inga genvägar, det är ett val vi gör. Jag brukar säga, att det svåra är egentligen inte att minska sin vikt. Det är att hålla kvar den sunda vikten, det är så lätt att falla tillbaks i osunda vanor. Min mamma hade ett uttryck (att synda på nåden). Det var ett gammalt uttryck som min mormor ifrån början sa. Min mammas tolkning var i alla fall, att vi kan äta gott i mellanåt, utan att de är fel.
Allt med måtta tror jag fungerar bäst på alla sätt, att tänka att man måste avstå en massa saker tror i alla fall inte jag fungerar i längden. En balans i livet, det är väl de optimala. Men ack så svårt.
Ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0