Solens ljus viktig

För vårt välbefinnande, det tror jag vi alla är överens om. Nu har det tydligen kommit en studie, som visar på att vi lever längre om vi vistas ute i solen i 30 min. Detta förutsatt att solen lyser, annars kan även fet fisk och mejeriprodukter ge dom viktiga D-vitaminerna. D-vitaminbrist kan bland annat  öka risken för hjärt-kärlsjukdomar, diabetes och cancer. Det är inte lätt, för mycket sol kan ge melanom och för lite brist på D-vitamin. Ja man får göra så gott man kan, visst ska vi lyssna till vis del på dom studier som görs. Samtidigt så tror jag inte att man ska oroa sig allt för mycket, en sund kost och lagom i solen. Man vet så lite trots allt, det är så mycket som kan hända. Har man tur, så får man kanske ett långt och friskt liv.
Jag ska åka till Egypten i höst, så jag kommer få D-vitamin så det räcker, i alla fall detta år.
Af, Svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0