Korståg

Tydligen så är det en anställd på FRA, som agerat lapplisa på felparkerad bil. Men inte genom att han sätter en böteslapp på bilen, utan att hälla sin avföring på personens bil. Vad är det för ett stolpskott som tillåts arbeta med detta, varför togs inget dna? Utan personen blir friad i hovrätten. Nu är det han, som ska sitta och kolla vår e-post mm. Det känns otroligt betryggande eller hur? Ser dom inte att detta förslag, är totalt förkastligt. Bra av Liza Marklund, att ta upp denna incident för allmänheten måste få veta sanningen.
Expressen

Jag såg ett Dr Phil program häromdagen, då tog han upp problemen som Internet skapar. Det var flickor som mobbade varandra på någon sida, där det lades ut bilder av alla de slag. Jag skulle önska att alla vore mer försiktiga med vad man delar med sig av på Internet. Det som lagts ut, finns alltid kvar på något sätt. Han diskuterade, om detta att i framtiden få ett arbete, att arbetsgivaren kunde kolla upp om det fanns bilder som var anstötande på personen ifråga. På så sätt, kunde detta sluta i att den sökande miste sin plats för bilder som denna lade ut i sin ungdom. Så lägg inte ut massa konstiga bilder,  Internet är bra på många sätt, men det som är mindre bra är just att inget försvinner. Jag kom bara på detta, när , när jag läste denna artikel om en anställd som lagt ut operationsbilder av kirugisk art på facebook.

Nog borde väl personen ifråga veta vad sekrets är för något? Det vet min dotter, som snart går på sin utbildning till sjuksköterska.

Expressen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0