Hur kan någon kasta syra?

Vilket lidande det måste vara för dessa kvinnor, som misshandlas på detta sätt. För att det finns män, som känner sig försmådda på ena eller andra visset! Detta är något som jag läst en hel del om, bl.a. en bok, där en kvinna berättar om attacken men även om livet efter. Jag skrev som rubrik, hur kan någon kasta syra. För mig är det helt Oförståligt, hur någon ens kan komma på tanken, att ge någon oftast en som mannen ifråga är gift med, eller på något sett har ett intresse av ett sådant lidande. Jag kommer ihåg en annan artikel som jag läste i Ab, sökte och fann den. Det är också om en kvinna, som fick hela sin kropp sönderbränd.
Det finns tyvärr gott om kvinnor, som precis som dessa kvinnor i dagens Ab fått sina ansikten, kroppar förstörda och kanske även ett livslångt lidande.

"För mannen är attacken ett sätt att visa makt och återvinna sin heder.

Svavelsyran går att få tag på överallt. "
Som med dom flesta våldsbrott emot kvinnor, så är det en maktdemonstration. Jag får en känsla inom mig som jag egentligen inte alls gillar, straffet för dessa män borde vara desamma som för alla dessa kvinnor.


Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Ja, det är så sjukt så det är nästan ofattbart.

2008-08-18 @ 16:40:49
URL: http://rocketqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0