Dagens bästa/Hösttankar

Jag läste en artikel i DN om en kvinna som tog fel väg när hon skulle resa till Tyskland, jag menar inte detta som något elakt men jag skrattade gott åt situationen. Hon hann som tur är med planet, och kanske även hon kan skratta åt denna incident när den värsta känslan lagt sig. Det känns lite som  Pippi långstrump bus eller hur?



Det kännas höstlikt ute, solen sken när jag och Nova var ute men trots det var det kyligt i luften. Tur att jag tog på mig min tröja, jag känner även i min kropp att höst/vintern är i antågande. Jag är både stel och trött, nu har det inte varit mycket till sommar i år så smärtmässigt har det varit rätt tungt. Jag brukar tänka på detta med att leva med relativ svår smärta att man orkar med, jag vet alternativet känns inte speciellt lockande. Men ändå, jag har hittat ett sätt som gör det lite lättare att orka med, jag tänker på allt positivt som finns i mitt liv. För mig fungerar det, det känns som att det är ett bra sätt annars skulle livet vara så svart runtomkring mig.
Nu har jag turen att få åka till värmen i nästan tre veckor, tanken på detta har så klart gjort det lättare att uthärda mina smärtperioder.
Jag saknar mitt lilla barnbarn Elias, jag hade egentligen tänkt låta honom sova över något denna vecka men han har varit sjuk och haft feber. Jag får vänta till nästa gång min sambo jobbar eftermiddag.
Vi ska baka 100 bullar, mitt yngsta barnbarn ska döpas i slutet på september. Jag har aldrig tidigare bakat så många bullar, ja min sambo lär få göra det mesta jobbet. Men lite ska jag väl kunna bidra med.
Det är lite tyst härhemma, min yngsta dotter flyttade hemifrån i söndags och det märks så klart. Tidigare var det mobiler och en hel massa babbel och skratt härhemma.
Men min hund är alltid sällskapssjuk så det går trots allt rätt bra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0