Glamour retusch!

Är tydligen en ny tjänst som erbjuds när barn tar skolfoto, man fixar till s.k. skavanker genom en "Glamour retusch". Vad är det frågan om, varför går vi mer och mer emot att barn/ungdomar inte duger som dom är? Jag har skolkort kvar, visst skrattar jag när jag tittar men är inte det lite charmigt att allt inte är perfekt. Jag är glad att mina flickor är vuxna, så jag slipper detta problem. För jag är inte dummare än att jag förstår, att detta kan komma på tapeten, nu i höst när det är dags för skolkort. Speciellt där det finns ungdomar, för alla kommer väl ihåg osäkerheten som mer eller mindre fanns där. Då är det väl inte rätt, att vi vuxna talar om att "du duger inte" utan vi skaffar en tjänst där vi fixar till kortet! Snälla jag har sagt det så många gånger, låt barn vara barn.
Ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0