Ett nytt huvud kommer att rulla

Eller vad tror ni? Kvinnor som sticker fram hakan, brukar för eller senare ertappas med något. Det verkar som om tidningarna söker med ljus och lykta efter något som inte är ok. Som sagt, nu är det Camilla Lindberg, fp, som tidigare i år gick emot den borgerliga allianslinjen i riksdagens FRA-omröstning. Jag tycker allt låter väldigt konstigt, om hon nu skämtade och sa det som står i tidningen så är de otroligt klumpigt gjort. Det är mycket möjligt att detta är rykt ur sitt samanhang. Oavsett, så måste man nog passa sig för vad man säger, ja det blir intressant att se om även denna kvinna får gå ifrån sin post? Vilket vore väldigt tråkigt, vi behöver människor med civilkurage.
Ab

Kommentarer
Postat av: Gun Svensson

Inte då! Vi får väl hjälpas åt att visa att det finns några journalister som haft ett intresse av att koka soppa på en spik. Lösnummer? Skapa motsättningar? Eller förlöjliga en juste politiker? Eller allt tillsammans. En del jounalister gillar inte att det finns en juste politiker och att hon dessutom är kvinna. Jag hoppas Camilla lärt sig något om hur påpassad hon är och lagar därefter.

2008-08-04 @ 22:41:04
URL: http://farmorgun.blogspot.com
Postat av: Herta

Hej!

Det har varit nyhetstorka sista vecka tror jag. Jag fastnade inte så mycket i det här med muslim och judinna ävven om jag tycker det är lite konstigt. Varför skall man inom vissa religioner ta fram sin religion både när man pratar om den personen och när man beskriver sig själv, även om man inte är praktiserande muslim utan muslim på samma sätt som en stor del av Sveriges befollkning som är medlemmar i svenska kyrkan och går dit första advent, julottan och när det är dop, bröllop och konfirmation samt begravning.

Detta tar ingen upp och diskuterar.

Sen har jag fastnad i hur man beter sig när manhittar som i den här mannens situation, en plånbok. Vi utgår ifrån att plånboken inte är stulen utan tappad.

Har han rätt att begära vilken hittelön han skall erhålla. Han ville ha en Vip biljett till Pridefestivalen. Det är väl givaren som avgör val av hittelön. Jag har tillskrivit Ribbing i ärendet och också fått svar vilket kan läsas i min blogg ( nystartat)

Hur skall vi lära våra barn hur man skall göra, vilka koder som gäller och hur samspel mellan människor fungerar.

/Herta

2008-08-06 @ 13:01:39
URL: http://hertabloggen.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0