En robot som partner?

Är det verkligen någon som har en önskan att ha en robot som partner, även om det enbart är en sexpartner? Min första tanke går till dom som har ett svårt handikapp, men min andra tanke är att dom säkerligen kan träffa en mänsklig partner. Jag vet inte, jag kan inte se någon som helst mening med dessa robotar. Det som fastnar på min näthinna, är bilden på hur en robot ser ut under ytan. Så tack men nej tack.
Ab



I morgon kommer mitt älskade lilla barnbarn Elias, han ska sova över hos mormor. Så få se om jag hinner med något bloggade i morgon. Om inte så är jag säkerligen tillbaks igen någon gång under fredagen.

Kommentarer
Postat av: Hastur

Tja en människa ser ju heller inte så vacker ut under ytan :S

Den dagen robotarna blir så mänskliga att de är näst intill omöjliga att skilja från människor kommer nog förhållanden mellan robotar och människor att vara vanliga. Om en robot säger "jag älskar dig" så är det aldrig bara tomma ord som så ofta hos människor och den kommer alltid att vara vid sin ägares sida oavsett hur det går för ägaren.

2008-08-14 @ 22:28:45
URL: http://hasturs-blogg.blogspot.com/
Postat av: Maria

Svar:Hastur Det stämmer, men då har jag föredrar att ha en människa bredvid mig, även om den kan gå när det så passar. En att ha en robot, som inte känner riktiga känslor, utan enbart de den är programmerad att känna

2008-08-18 @ 12:21:39
Postat av: peter

Det beror på hur långt in i framtiden vi går, ta tex AI, där robotar programeras att lära sig själva eller cyborgs när man kopplar ihop tex hjärnan i en kropp av metall m.m vilket redan har hänt med hjärnceller från råtta! sedan kommer nog sexhandeln m.m att gå ner, och då slipper vi mycket lidande!

2008-08-30 @ 10:51:05
URL: http://www.lamadjuret.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0