Delad föräldraledighet

Visst skulle det vara det optimala, men hur fungerar detta i praktiken. Oftast jag säger oftast, så är det mannen som har det högre inkomsten, vilket gör att familjen troligtvis är beronde av att det är mannen är den som är hemma kortast tid. Vi vet alla, att man rättar in sig efter den ekonomi familjen har, om då den med högre inkomst under en längre tid får 80% av denna kan detta har stor betydelse för ekonomin. Jag tycker det är bra med "pappa månaden", för visst är det viktigt att även pappan får ta del av den nya lilla familjemedlemen. Jag och min f.d man, delade på föräldraledigheten med vår yngsta dotter. Men vi hade inte kunnat göra det med vår äldsta dotter, då hade jag jobbat för kort tid. Min f.d mans inkomst var då mycket högre än min.
Sammanfattningsvis, låt familjen bestämma.
Svd


Kommentarer
Postat av: Gubben

Varför ska klåfingriga politiker lägga sig i och styra fördelningen av dagar? Är det inte en väldigt pessimistisk syn på föräldras förmåga att tänka själva och fatta egna beslut utifrån vad som passar dem bäst?

2008-08-31 @ 09:40:27
URL: http://gubben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0