Avhopp av nämndeman

Jag läste om detta igår, men orkade inte skriva ett inlägg. Jag lider så med denna familj som utsatts för detta hemska dåd. Ska familjen nu pga. att en nämndeman inte kunde vara tyst till pressen, få gå igenom detta en gång till? Som kan man även ifrågasätta pressen, finns det inget som heter humanitet eller går allt ut på att få sälja så mycket tidningar som möjligt. För trots att jag inte har någon kunskap om rättens förfarande, så förstår jag med mitt sunda förnuft att man inte kan uttala sig innan dom fallit. Nu anmäler försvaret de två återstående nämndemännen för jäv, det var väl rätt självklart att försvaret skulle ta den chansen. Det återstår att se hur det utfaller

DN, Ab, Svd, Svd


Jag satt igår och läste en intervju med Emma J, där säger hon bl.a hur jobbig denna rättegång varit. Därefter fick jag se att en nämdeman klantat till det. Om du vill läsa den så lägger jag en länk till tidningen
Magazin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0