Är det bara utseendet som räknas?

Att inte vara tillräckligt fin Vid 7-års ålder. En liten flicka som har en ovanligt vacker sångröst. Men tydligen inte ett utseende som duger att visa upp. Vilket budskap ger man dom två barnen, jo det som räknas är hur man ser ut. Jag såg OS invigningen, hörde den vackra sången ifrån den söta lilla flickan i röd klänning. Jag ser bilden på den lilla 7-åringen, även hon är söt. Jag kan inte förstå varför dom inte kunde låta flickan med den vackra rösten få stå där, och ta emot folkets jubel.
Jag blir ledsen när jag läser denna artikel.

Ab


Kommentarer
Postat av: Sara

Nej, både rösten och utseendet räknas. Vilket budskap skickar man till barnen om man petar någon för att den har för ful röst? Att vi alla måste ta sånglektioner och ha glasklara röster för att duga? Precis samma resonemang.

2008-08-12 @ 18:54:56
Postat av: HairySwede

helt sjukt att en lite flicka måste bli inblandad i sådant. visar bara hur skrämmande kina kan var.

2008-08-12 @ 20:16:38
URL: http://welcometosweden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0