Våren

En sådan här dag, kan man väl inte skriva om något annat än att våren är på väg. Jag har varit på en promenad med min hund, solen lyser. Människor har äntligen hittat ut, energin återvänder vi börjar känna för att fixa till allt som legat i dvala under vintern. Här ska balkongen fixas i ordning, för nu kan man snart börja sitta där ute. Lite tidigt med blommor, för  det kan komma en köldknäpp. Vart lite fönsterputs av fönster i helgen, även lite byte av gardiner. Så nu är vårt kök, vårfint.
Jag tror att ljuset, solen och värmen gör oss alla på bra humör.

Mina favoritblommor, dom är vår för mig




Vintern är över, regntiden är förbi, marken täcks av blommor, sångens tid är inne


Kommentarer
Postat av: Kattis

JA, mycket fågelsång har jag just nu ute på tomten.
Jag undrar vad de skriker om, för inte kallar jag det där för fågelkvitter. Säkert retas katterna med dem.
Ha en skön kväll!

2008-04-01 @ 18:27:54
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Kattis

JA, mycket fågelsång har jag just nu ute på tomten.
Jag undrar vad de skriker om, för inte kallar jag det där för fågelkvitter. Säkert retas katterna med dem.
Ha en skön kväll!

2008-04-01 @ 18:28:17
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0