Vad är lycka

 För dig, för mig är det absolut att umgås med mitt lilla barnbarn som är 2 år, och även med min 9-åriga hund. Vi har nog olika sätt att hitta lycka, det gäller att få in den i vardagen. Vissa tycker säkert om att dansa, eller kanske att se människor dansa på tv. Ja oavsett vad vi gillar, så gäller de att finna tid till våra nöjen. Glädje och positivitet är bra, vem mår inte bra av att skratta mycket och gärna länge.

Lycka kan väl vara att se glada människor ute på en promenad, vem har inte känt så när solen äntligen börjar lysa och man hör fågelkvitter. Musik och böcker skänker också mycket glädje. Så visst finns det en hel del att vara lycklig över. Jag skulle kunna räkna upp mycket mer, men nöjer mig med detta så länge

Jag tror att om vi kan lära oss att finna ro och glädje i något, så slipper vi en hel del stress. Så ta reda på vad du ja just du tycker är roligt. Ta dig sedan tiden till det.

Jag ska idag ha kul, jag ska åka och umgås med mitt lilla barnbarn.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Var det trevligt med barnbarnet? Dum fråga iof.
Så sant som du skriver om lycka.
Man blir glad av att läsa om det.
Ha en trevlig kväll.
Kram

2008-04-02 @ 18:37:43
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0