Sömnlös


Jag kan inte sova, så då satt jag mig här en stund. Med mina tankar, i morgon ska jag hälsa på min pappa är ett tag sen vi sågs. Ibland går det alltför lång tid i mellan, vilket ger mig dåligt samvete. Fast jag vet att jag inte behöver ha det, han är väldigt självstädig och har sin hobby på helgerna, och sin hund. Men det är nog att han faktiskt börjar bli lite till åren, och man vet aldrig hur länge föräldrar finns kvar, min mamma är död, hon dog för 5 år sen. De beror kanske på att vi aldrig har haft sån nära kontakt. Men i morgon ska jag åka upp en stund, han blir alltid lika glad när jag kommer dit. För att inte tala om Jack, han skäller och hoppar runt mig.

Här har vi haft en myskväll, ätit Kinamat. Tittat på tv-n, Så ska de låta är ett favoritprogram och så  gillar jag även Morden i Midsomer det går reprisavsnitt på svt24. Jag har inte sett dom alla, så passar på nu istället.

I morgon ska min dotter göra högskoleprovet, och vi ska städa förrådet på eftermiddagen. Det är alldeles för mycket lådor och skräp, så nu ska det äntligen bli en rensning. Jag har en hel del böcker, och eftersom jag inte har någon plats för dom, så ska jag skänka bort dom flesta. Jag ska spara några få, sådana som är väldigt speciella för mig. Men dom andra ska jag köra ner till en hjälporganisation som arbetar för att hjälpa barnhemsbarn i Moldavien. Dom har en butik där dom säljer saker, som människor skänkt bort. Så då tänker jag att mina böcker som jag alltid har satt stort värde på, gör nytta på flera sätt.


Nu är det nog läggdags, jag får göra ett nytt försök och hoppas på att det John Blund kommer, så nu säger  jag
GOD NATT

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!
Jag kom isäng lite sent också, fast då var kl.vid 22-tiden. ;-)
Sen vaknar man tidigt också, 6.30 gick jag upp idag, ut med hundarna, städa undan lite och åt frukost och nu svarar jag på kommentarer.
Ha en underbar lördag!
Känner jag mig rätt så återkommer jag under dagen.
Kram

2008-04-05 @ 09:01:06
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0