Relationer

Ibland när man läser hittar jag på något som jag tror på, denna artikel är en sådant


"MANLIG MYTBILDNING. Långt i från alla män eftersträvar en tillvaro som kvinnokarl. Raggningsmetoderna som lärs ut med boken Spelet som inspiration speglar en antikverad kvinnosyn. Anser mansforskaren Lars Jalmert. Journalisten Dan Josefsson har kommit underfund med varför han inte förmådde leva i långa relationer. Han hade inte knutit an till sina föräldrar när han var liten"

Han tror inte på Pick-up-metoderna, han har samma tro som jag själv. Att I-grund och botten söker vi närhet till en annan människa. Jag vet att vissa inte gör det, men det finns alltid undantag.


"- Män speglar sig i vad andra män tycker. Kvinnor speglar sig också i vad män tycker. Det är det som är manssamhället, säger Lars Jalmert "
Jag tror på att man behöver komma nära en person. Verklig närhet kan inte spridas på jättemånga människor, det är något helt annorlunda än kompisrelationen. "


Nu har jag plockat några meningar ur artikeln som visar Lars Jalmerts tankar, jag tycker om att läsa om relationer gärna ur ett manligt perspektiv. Det ger mig  nya infallsvinklar


Kommentarer
Postat av: Molior

Det borde ju uppmärksammas i den artikelserien att det finns olika stilar inom pick-up commynityn ändå. Det finns dem som lär ut alfakonceptet, att kvantitet är bättre än kvalitet, tekniker och rutiner o.s.v och detta är dem som syns mest i media eftersom de är mest extrema. Alla andra som lär ut mer sunda och "modernare" metoder, som exempelvis dem på www.lifemanship.net syns ju inte eftersom det de lär ut är inte så anmärkningsvärk (just för att det är mer rätt - ?)

2008-04-27 @ 21:09:53
URL: http://www.lifemanship.net/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0