Musik glädje/sorg

Musik är väl underbart, oavsett vilken musikstil vi har. Den gör dig gladare om du är på bra humör. Är du på fest, så är den en partyhöjare. Ibland känns livet tungt, om vi inte kan få tröst från något annat så kan vi få det med musik. Att sätta på sin alsklingslåt, och känns lugnet återvända. Till sist, så kan musik få dina tårar att rinna, om det är en speciell låt som du haft till någon i ditt liv som betytt mycket.

Ja som ni förstår så har musik en enorm betydelse i mitt liv, jag har alltid lyssnat mycket. Kanske lite mindre när mina flickor var små. För jag tror att det kan vara svårt för små barn, att alltid ha ljud omkring sig.

Jag älskar verkligen att gå på en musikkonsert, för mig ger de enorm glädje. Jag skrev om lycka häromdagen det är Lycka för mig. Jag tycker så klart väldigt bra om den musik jag växte upp med, men på vägen har jag även hittat många artister som jag också gillar.

För mig finns det ingen bra eller dålig musik, utan vi har alla vår egen upplevelse. Jag har en tonårsdotter, och är väl inte så att jag gillar all hennes musik... Men jag har förståelse för att de vad hennes generation lyssnar på.
*Skrattat* Kan säga att det är inte alltid hon gillar min musikstil heller, men vissa artister i från min "tid" gillar hon.
Här lyser solen idag också, vilken tur vi har. Nu ska jag ock Nova strax gå på en promenad


Ni får ha en fin eftermiddag


Kommentarer
Postat av: Kattis

Hallå!
Jo, jag har enskild firma där jag utbildar i Första hjälpen och hjärt-och lungräddning.
Har inte så mycket kurser längre då jag jobbar heltid med annat.
Jag orkade inte skriva något inlägg i morse. Men ikväll får man väl lägga ner lite tid på att uppdatera sidan.
Ha en trevlig dag.
Kram

2008-04-04 @ 12:17:17
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Kattis

Svar: Nej, jag är inte alls inom sjukvården utan jag jobbade för Civilförsvaret och då fick vi erbjudande att gå en instruktörsutb. Och sen fick jag dockor av kommunen om jag utb. 300 pers.
Jag jobbar i skolans värld och här kan jag ha kurser ibland.
Hhihi, jag är inte speciellt anonym av mig. :-)
Må gott!

2008-04-04 @ 13:23:52
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0