Mor dotter dag

Jag har umgåtts med min yngsta dotter, vi har ätit lunch ihop ätit god mat och pratat. Jag tror det är viktigt att ta sig sådan tid med sitt barn. Jag har alltid tagit mig tid med mina flickor. Ja nu är min äldsta dotter en vuxen kvinna, men jag jag brukar ge förslag om en lunch lite då och då för det är fortfarande mysigt.
Jag märkte tidigt, att om vi tog oss hemifrån så var det lättare att berätta om olika saker som oroade. Så på detta sätt fick jag på ett naturligt sätt veta lite mer om mina barn. För under tidiga tonåren kan det vara lite svårt att få behålla kontakten. Men jag har känner att vi haft den kvar, även om vi också haft problem, det hör till.
Ett litet tips till dig, som vill hitta ett sätt att nå fram till din tonåring, gör något som ni båda tycker är roligt.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!
Jag tackar.
Ska bli en spännande resa, tror jag.
Du får ha det så bra.
Kram kram

2008-04-23 @ 06:17:16
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0