Lång vänskap

Jag ska hem till en väninna, vi ses inte speciellt ofta. Men när vi ses, har vi tusen saker att prata om. Vi är barndomskamrater, så det är en väldigt lång vänskap. När våra barn var små, umgicks vi så gott som dagligen. Vi bodde i samma område, och var på samma plats i livet.
Idag gör vi inte riktigt det, vi är båda skilda ifrån vår ungdomskärlek. Där hade vi samma upplevelse, nämligen otrohet. Däremot, så var det inte samtidigt. Jag tror att hon förstod min smärta mer, än jag gjorde. Eftersom min skilsmässa var efter hennes.
Men trots detta att vi inte har så mycket kontakt så är vänskapen väldigt fin, jag vet att vår vänskap kommer vara kvar på ett eller annat sätt.
För mig är den värdefull, hon vet det mesta om mitt liv. Med familj, barn mm, så denna kväll känns speciell för mig.


image17


Kommentarer
Postat av: Anonym

Godmorgon!
JA, vänskap är bland det bästa som finns.
Vill bara önska dig en bra dag, innan jag drar till jobbet.
Kram

2008-04-15 @ 06:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0