Jag borde inte

Jag borde inte
vilja det jag vill
tänka det jag tänker
känna det jag känner,
säger ni.

Också röster inom mig
säger detsamma.
Vad jag har ansträngt mig
att vara en annan:
den jag borde.

Bort med alla borde
som tar mitt liv!
Nu vill jag möta
och lära känna mig själv
utan att värdera,
helt enkelt läsa
den människa som är jag
och ta henne till mig.

Jag tillåter mig
vilja det jag vill
tänka det jag tänker
känna det jag känner.

Djupt i mitt vara
vill jag rota mig,
i den verklighet
som är mig given.

Du - du är den du är.
När jag är den jag är
kan jag vara dig
en partner, en vän.
image19
Lägger ut en dikt skriven av Margareta Melin, som jag tycker mycket om.


Idag är det tvättstugan som ska få besök av mig, jag har sådan tur den ligger på samma plan som jag bor. J
Jag har alltid gillat att tvätta, lukten av ren tvätt, lugnet att stå och vika tvätt.
Min dotter slutar tidigt ifrån skolan, så vi ska passa på att få lite gjort.
För övrigt så känner jag mig lite trött, vet inte varför.
Kanske vårtrötthet, årstiderna är bra, för dom går alltid att skylla på.

Kommentarer
Postat av: Lexie

fin dikt

2008-04-15 @ 13:07:21
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: Kattis

Åh, vilken fin dikt.
Här har solen gått i moln men det är iaf ljust.
Nu ska jag fika.
HA det gott!

2008-04-15 @ 13:50:51
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0