En bra artikel om våldtäkt

 Malin Wollin skriver det många inte vågar säga, nämligen att den tanken får inte finnas. Varken hos ungdomar eller någon annan.  Det hon också visar på, är att våldtäkt inte handlar om vilka kläder man har på sig.
Våldtäkt handlar heller inte om sex, utan om makt, våld och hot.
Jag har skrivit om detta innan, 80% av våldtäkterna begås inte av okända utan är av någon i bekant, partner eller vän.

"Jag ska banne mig kunna gå halvnaken insmord i honung och gnida mig mot gatuskyltar och ändå vara en fredad kvinna.

Tjejer i tajta toppar är bara tjejer som gillar tajta toppar." 

Jag förstår att Malin skriver detta, för klart att hon och alla andra kvinnor vill kunna ha tajta toppar eller korta kjolar eller vad det nu är man väljer att ha på sig en utekväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0