Den viktigaste relationen av alla

Den mest kärleksfulla realtion jag någonsin kommer att ha är relationen till mig själv. Alla andra relationer kommer och går. Till och med äktenskap varar "tills döden skiljer oss åt" tar slut en gång. Den enda person jag är tillsammans med för evigt är mig själv. Min relation till mig själv är evig. Hur är då den här relationen? Vaknar jag varje morgon och är glad för att möta mig själv? Är jag en person som jag tycker om att umgås med? Tycker jag om mina egna tankar? Skrattar jag med mig själv? Älskar jag min kropp? Är jag nöjd med att vara den jag är?

Om jag inte har en bra relation till mig själv, hur ska jag då kunna ha en bra relation till någon annan? Om jag inte älskar mig själv kommer jag alltid att leta efter någon som kan göra mig hel och lycklig och förverkliga mina drömmar.

ATT DRA TILL SIG SUNDA RELATIONER

Att vara "behövande" är det bästa sättet att dra till sig misslyckade relationer. som författaren Wayne Dyer säger: I alla relationer där två människor blir ett, är slutresultatet två halva människor. Om du förväntar dig att den andra personen ska "göra allting bra" i ditt liv eller vara ditt "bättre jag" bygger du in ett misslyckande. Du måste vara nöjd med dig själv som du är innan du går in i en relation. Du behöver vara tillräckligt lycklig på egen hand, så att du inte ens behöver en relation för att vara lycklig.

Om du har en relation med någon som inte älskar sig själv är det omöjligt att vara din partner till lags. Du kommer aldrig att "duga" för någon som är osäker, frusterad svartsjuk, självkritisk eller argsint. Alltför ofta tar vi kål på oss själva för att försöka duga för en partner som inte kan ta emot vår kärlek - därför att han eller hon inte älskar sig själv. Livet är en spegelbild. Vi drar alltid till oss människor som speglar våra egna egenskaper eller vårar föreställningar om oss själva och relationer. Vad andra känner för oss är deras eget begränsade perspektiv på livet. Vi måste lära oss att livet alltid älskar oss villkorsslöst.

Ur Louise L Hay - Boken Leva Livet, kärleksfulla råd på vägen. Energica förlag. Louise har också skrivit en mycket bra bok som heter Du kan Hela ditt liv


 

Jag tycker det här är så bra, så jag ville dela med mig utav detta.

säger nu , tack för denna dag
och
God natt.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh, vad bra!
Precis så är det ju.
Den måste jag läsa.
Hoppas din dag blir en bra dag!
Kram

2008-04-08 @ 07:05:40
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Kattis

Varje gång jag såg henne så studsade jag till.
Så det var skönt när hon blev mer vanlig igen.
Men hon vågade iaf.
Tjo!

2008-04-08 @ 12:13:00
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Andreas

Väldigt bra text! vad händer idag?

2008-04-08 @ 12:47:53
URL: http://johanss0n91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0