SD in i riksdagen 2010?

Jag hoppas inte det, men känner en stark oro för nu ligger Sd över 4 procent spärren. Jag kan inte säga att jag är förvånad, för när missnöjet gror så tar det sig sådana uttryck.

"Så här fördelar sig väljarsympatierna i procent, förändring sedan maj inom parentes: v 5,4 (+ 0,3), s 41,6 (- 2,0), mp 6,6 (+ 1,0), c 5,5 (- 1,0), fp 7,7 (+ 0,7), m 22,6 (+ 0,5), kd 4,4 (- 1,2), SD 4,2 (+ 0,8) och övriga 2,1 (+ 0.8).
Oppositionspartierna s, mp och v leder fortfarande i opinionen över de fyra regeringspartierna, nu med 53,6 mot 40,2 procent. "


Jag hoppas att människor tar detta på allvar, jag tror att det är få som vill ha något med deras politik att göra. Jag har varit in på deras hemsida, ni kan själva söka och  se hur mycket av deras text som handlar om främlingsfientlighet. Sen så klart vill dom se till att vi som är sjuka ska ut i arbetslivet igen.
Det är inte konstigt att detta parti växer, missnöjet är stort och ingen av partierna tar detta på allvar. Man måste lyssna på den *lilla* människan, när man bara jagar makten blir det fel. Då gynnar man denna typen av partier.


Kommentarer
Postat av: THOMAS

MÅNGA SOM MIG ÄR TRÖTT PÅ OHÄJDAD INNVADRING ,OAVSÄTT HUR TREVILGA TEORIOSTERNA ÄR EN OCH EN, SÅ VI KOMMER RÖSTA PÅ DET ENDA DEMOKRATISKA PARTI SOM FINNS KVAR

2008-06-15 @ 14:12:54
Postat av: Erik Almqvist

<i>Jag har varit in på deras hemsida, ni kan själva söka och se hur mycket av deras text som handlar om främlingsfientlighet.</i>



Kan du exemplifiera detta, samt definera "främlingsfientlighet"?

2008-06-15 @ 14:15:47
URL: http://ungsvensk.se
Postat av: Maria

Svar Erik: Vi tolkar texten olika. Främlingfientlig: uttryck för rädsla och/eller fientlig attityd mot personer av annat ursprung.

2008-06-15 @ 15:05:30
Postat av: Erik Almqvist

Så om en svensk tjej har dålig erfarenhet av invandrargäng på stan, vilket gör att hon är rädd för dem, så är hennes rädsla att betrakta som "främlingsfientlighet"?

2008-06-15 @ 16:55:16
URL: http://ungsvensk.se
Postat av: Maria

Svar Erik: Du vet att det inte är samma sak, hon tjejen har en erfarenhet som gjort henne rädd. För mig har det ingen betydelse om gänget består av människor ifrån en annan kultur eller är Svenska ungdomar. Oavsett ursprung, Det är inte okej att uppträda på ett otrevligt och obehagligt sätt.

2008-06-15 @ 17:10:59
Postat av: Erik Almqvist

Så med "främlingsfientlighet" menar du egentligen "uttryck för fientlig attityd mot personer av annat ursprung"?



Skulle du kunna ge några exempel på främlingsfientlighet ifrån sd:s politiska program? Och då menar jag inte åsikter som du anser att det ligger främlingsfientlighet bakom, utan åsikter som stämmer direkt in på din definition av främlingsfientlighet.

2008-06-15 @ 17:26:39
URL: http://ungsvensk.se
Postat av: Landet som Gud glömde

Är denna blogg en hyllning till neger, arab och latrino? Älskar du allt som följt i massinvasionens spår, jag tänker på könsstympning, gruppvåldtäkter, hederskultur, hedersvåld, hedersmord, balkongflickor, bidragsberoende, islamisering, hyklekärringar, kvinnoförtryck, terrorism, sovande celler, värdetransportrån, brinnande skolor, bankrån, åldringsrån osv osv i det oändliga. Har du inte fattat att det är du som får betala. Strävar du efter att ha varannan kriminell neger i huset där du bor eller är du en hycklande kärring boendes i ett reservat för vita.



Ta nu och få pallet undersökt eller så erkänner du att ingen normalt funtad svensk vill ha en flock negrer som kackar i hanses

trädgård.

2008-06-15 @ 22:25:17
URL: http://landetsomgudglomde.blogspot.com
Postat av: Maria

Svar:Landet som Gud glömde, jag tänker inte ge något svar.Utan lägger ut detta, för att visa vilket hat, och vilket språk vissa personer har.

2008-06-16 @ 14:05:44
Postat av: Maria

Erik: Nu är denna diskussion över för min del, jag tror inte vi kommer längre. Du kommer inte ändra uppfattning, och som du säkert förstår så står jag fast vid min.

2008-06-16 @ 14:12:27
Postat av: DL

Jag hittar ingen främlingsfientlighet på Sverigedemokraternas hemsida, däremot hittar jag invandringskritik. Främlingsfientlig är bara ett uttryck som används för att smutskasta den som är det minsta kritisk mot att Sverige oupphörligen tar emot stora skaror invandrare, många utan verkligt asylskäl.

2008-06-16 @ 19:10:01
Postat av: Tobias Lindgren

Sd är invandringskritiskt, inte "främlingsfientligt", och har en betydande andel väljare och politiker med invandrarbakgrund eftersom partiet står för en öppen svenskhet som bygger främst på kultur, inte etnicitet, och eftersom det är hederliga, skötsamma och assimilerade eller kraftigt integrerade invandrare som ofta får ta skit för det som de som inte sköter sig gör:



http://gruegranskar.blogspot.com/2008/01/sd-ett-parti-fr-invandrare.html



Tycker du verkligen att Sveriges världsunika massinvandringspolitik är bra? Hur mycket vet du om dessa problem? Tycker du att det mångkulturella samhället är bra? Islamiseringen? Att Malmö har en utländsk befolkningsmajoritet om tio år och kort därefter en muslimsk sådan? Är det ditt Sverige?

2008-06-17 @ 01:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0