Strejk

Skapar kaos, taxibilar är svårt att få tag på i Sthlm. Jag kan tänka mig in i, hur detta påverkar folks vardag.

"- Det gäller att improvisera och ta hjälp av varandra i det här läget, säger Max Landergård, pressekreterare vid SL."
Där det går är samåkning säkerligen en bra idé, men människor tror sällan att det verkligen ska bli en strejk. Vi är trots allt rätt förskonade ifrån detta.

"* Avtalsperiod om 22 månader med en nivåhöjning på 1 600 kronor

* Stopp för arbetsgivarna att ensidigt kunna förkorta dygnsvilan för förare till nio timmar tre gånger i veckan

* Kortare ramtid för förare

* Stopp för sämre anställningsformer i kollektivavtalet än de som lagen tillåter"
det gick inte så bra för sjuksköterskorna vi får se om bussförarna lyckas bättre.


Vd:n för Stockholmsbuss AB går till attack mot de strejkande busschaufförerna på sin blogg
"Sätt dig i en lokalbuss i Stockholm och du kommer ibland att be för ditt liv. Så illa är det ibland ställt på bussförarfronten."
Det skriver Stockholmsbuss ägare Göran Demnert på sin blogg.
- Jag står för det jag skrivit, säger han till Stockholm.expressen.se. "
Svd, Ab, DN Expressen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0