Nej till barnfria zoner


Majoriteten av Svenskarna tackar nej till barnfria zoner det känns otrolig bra. Jag är så förvånad över denna diskussion, hur kommer det sig att den överhuvudtaget kommit på tapeten? För mig är det självklart att barn ska finnas runtomkring oss, vilka ska vi ha icke zoner för nästa gång? Visst hör man barn grått och även skrik i bland, men mig bekommer det inte. Vi är en familj med fem syskon, och en hel massa syskonbarn. Jag har läst och även hört om denna diskussion på radion, vad är det som gör att folk tycker att man ska utesluta barn ifrån vissa platser? Om man nu vill gå ut och äta en kväll, så finns det ställen dit barnföräldrar sällan eller aldrig går. Oftast så är det restauranter, med lite högre priser. Man kan väl välja det, och på det sättet lösa problemet om man nu tycker att de är ett problem.

"-Många tycker att småbarnsmammor är lite besvärliga, konstaterade hon och lade till att hon ibland känner sig uttittad när hon ammar offentligt."
Att ge sin baby mat, är väl det naturligaste som finns. Att få en reaktion på detta, handlar enbart om oförstånd.

Barn måste få lära sig det sociala samspelet, det gör dom inte genom att vi stänger dom ute. Vi får alla ta hänsyn till varandra. Ett samhälle där alla känner sig välkomna är det bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0