Mamma vid 70

Varför då undrar jag? För mig är detta väldigt egoistiskt. Jag vet att de är en annan kultur, men vem ska ta hand om dom små barnen? För om man är så pass gammal, är man medveten om, att man kanske inte har alltför lång tid kvar. Jag tänker på min egen pappa, som är 78år. Ungefär jämngammal med barnens pappa. Min egen mamma var 38, när hon fick min lillebror. Hon tyckte då, att hon var en gammal mamma. Idagens mått mätt, var hon naturligtvis inte det. Är många som skaffar sina barn i 35-40 års ålder. Men som sagt är lite skillnad på att vara 40 mot att vara 70! Jag hoppas att det finns någon släkting, som kan ta hand om dom små barnen, om det skulle vara så att föräldrarna dör innan dom blivit vuxna.

En tanke som slår mig, Läkaren som utförde detta, vad tänkte han på?

Moral och etik var fanns den? Som vanligt många frågor men få svar.
Ab


Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

Låt oss se om dethär blir en modegrejj! :o)

2008-07-06 @ 18:45:17
URL: http://kraxpelax.blogspot.com/
Postat av: Maria

Svar: Peter Du det vore illa, Ibland får man som du ta till lite humor

2008-07-07 @ 00:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0