Mamma Pappa, barn

Ung mamma, det kan man väl verkligen kalla Rebecka Pedersen, som fick två tvillingflickor. I hemmet väntar stora syster 1,5 år gammal. Visst är tjejen ung, inget att orda om detta. Men i sanningens namn så finns det naturligtvis unga föräldrar som klarar av att få barn i den åldern, när dom egentligen skulle gå i skolan.

Min stora syster var 17 år, och hade två flickor med 11 månaders mellanrum, det var väl inte riktigt planerat så. Det gick bra för henne, hon lever med flickornas pappa än idag. När min syster Maggan var ung var den en annan tidsera, då var man i allmänhet yngre när man bildade familj. Mot vad man idag är.
¨Det optimala är väl, att man går klart gymnasiet, och gärna jobbar något innan. Men nu är det inte alltid livet faller sig så, förhoppningsvis så finns det mor och farföräldrar som kan stötta dom unga.

Jag fick min äldsta dotter när jag var 18 år, trots detta fick jag sedan ett bra arbete. Min yngsta dotter frågade mig förra veckan om jag ångrade att jag skaffat barn i så tidig ålder. Jag svarade nej, inte för att man naturligtvis inte kan ångra dom barn man fick. Utan för att för mig var det rätt väg att gå.
Jag säger stort grattis till dom söta tvillingflickorna, jag säger även grattis Tindra som nu är storasyster.
Ab
Lycka till önskar jag dom unga föräldrarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0