Lagom varmt – och stora solchanser.

Det låter väl inte helt fel, min sambo jobbar sista dagen i morgon. Sedan är det dags med lite semester.

  "Den som vill öka sina solchanser i juli ska bege sig österut, som till Stockholmsområdet eller till Gotland.

  Eller varför inte till Norrland? Kring Bottenviken blir det extra varmt i juli. Temperaturen kommer att röra sig uppåt 20-strecket, säger Roar Hansen, meteorolog på Storm. "
Jag håller både tummar och tår att detta stämmer.
Jag har passat på att vara ute lite i värmen idag. Mina hundar mår däremot inte lika bra när det är varmt. Men då var det mer fart på dom när vi var ut framemot kvällen.
Min dotter kom in på sjuksköterskeskolan, inte på första valet som var lite synd. För hon ville så gärna bo i samma stad som hennes syster och syskonbarn bor. Nu står hon som reserv där, men ja är jätteglad att hon kom in på skolan. Inte alltför långt hemifrån var det heller. Vilket underlättar, det är bra mycket billigare med resorna hem.
Ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0