FK ändrar sig

Efter folkstorm, cancersjuka Annica, får behålla sin ersättning. Det är de bästa med att blogga, att se hur människor verkligen reagerar. Däribland jag själv, kände så med denna kvinna, hon har väl så det räcker och blir över flera gånger om.
I morse när jag skrev ett inlägg om detta. Kände jag mig fruktansvärt arg, på hur sjuka människor behandlas. Ja nu ska det tydligen ändras på reglerna.
"Anna Olsson sade att hon fått beröm och medhåll från tjänstemän på försäkringskassan - tjänstemän som inte vågar yttra sig om det på jobbet.
Det är klart, att vissa handläggare tycker att  dom nya reglerna är helt horribla. Men att inte våga yttra sig, hur låter de?

Försäkringskassan nya tolkning av bestämmelserna ska komma redan i början av nästa vecka."  
Så vi får vänta in och se om dom "nya" reglerna gör att sjuka människor kan fortsätta få 80 %.
Svd DN Ab

Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

Det är regeringen som behöver ändra sig. Vi vill se ett trovärdigt alternativ från det rödgröna blocket. En åtstramning av sjukförsäkringarna är nog nödvändig, men det här liknar ju rena massakern.

2008-07-05 @ 14:06:52
URL: http://kraxpelax.blogspot.com/
Postat av: Maria

Svar Peter: Så här får det bara inte gå till, att den sjuke mister sitt människovärde. Ingen absolut ingen, har valt en sjukdom. Vi vill alla vara friska, men tyvärr så är de inte alla förunnat.

2008-07-05 @ 15:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0