Eklund lider inte av en allvarlig psykisk störning

Något fel måste de väl vara, en frisk människa begår väl inte sådana handlingar som Eklund gjorde?

"- Som jag ser det är det enda alternativen nu ett tidsbestämt långt straff eller livstids fängelse, säger Eklunds advokat Leif Silbersky. "
För mig låter livstidsfängelse bra, och då menar jag i ordets rätta bemärkelse! Tyvärr är detta inte sanningen,
"Håkan Westin, universitetsadjunkt i straffrätt, - En psykisk störning kan under vissa omständigheter ses som en förmildrande omständighet. Eftersom det här handlar om flera mord så tror jag att livstids fängelse ligger nära till hands. Alternativet är tio års fängelse. "
Svd, Ab, Svd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0