Dyrt/billigt vin

Det viktigaste borde inte vara priset, vi hittade t.ex. en bra champagne till min dotters student. Som inte var alltför dyr, så för mig är det absolut inte priset det som är avgörande. Själv tycker jag mycket om dom Tyska Mosel vinerna. Jag kan bara dricka vitt vin, det röda får jag svår huvudvärk av tyvärr. Jag vet naturligtvis att i dom röda vinerna finns det ämnen som är bra för hälsan. Men nu är läget så, och inte mycket att göra åt.
Man kan ofta göra fynd, när det handlar om dom lite billigare vinerna vilket aldrig känns fel. Min sambo, brukar åka till Tyskland med sin pappa, en gång på sommaren vilket är bra. Då köper han med sig, så vi klarar oss ett bra tag. I och med att det går långa perioder, där jag inte intar någon form av alkohol.

"- Men många experter kände ingen större skillnad på billiga och dyra viner, berättar Johan Almenberg. "

Lite roligt eller hur?
Ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0