Den borgerliga alliansen halkar efter

Jag kan inte säga att det förvånar mig, i och med att beslutet om FRA inte togs imot med blida ögon. Så har vi då SD som tydligen tar sig över fyra procent spärren. Vi får nog tyvärr räkna med att SD kommer att finnas representerade i riksdagen efter nästa val. Nu vet man aldrig, det kan hända mycket under denna tid som är kvar. Men att tiga ihjäl något är aldrig bra, partierna borde istället ifrågasätta. Så får man se hur långt deras argument håller. Jag vet i alla fall, att min röst kommer dom aldrig att få.

"Skop har frågat 1 100 personer vilket parti de tycker bäst om i rikspolitiken. Svaren fördelar sig enligt följande med maj månads siffror inom parantes: m 23,0 (26,2), fp 7,5 (7,5), c 6,9 (6,5), kd 5,5 (5,5), s 38,9 (36,8), v 5,6 (6,8), mp 7,2 (7,2), sd 4,0 (2,5), övriga 1,4 (1,0)."
Svd  DN


Kommentarer
Postat av: Tobias Lindgren

Varför ogillar du Sverigedemokraterna så mycket?

2008-07-16 @ 19:43:57
Postat av: Peter Ingestad

Inte min heller. Gillar inte deras hetsande mot muslimer. Men de har ju bemötts bara med hånfulla floskler typ Fiska I Främlingsfientlighetens Grumliga Vatten Usch vilket skapat ett enormt uppdämt missnöje som kan spela dem i händerna, och som Ian Wachtmeister påpekat, just runt 4% slår valtaktiska överväganden om i positiv riktning. Risk för jordskred här.

2008-07-16 @ 22:06:33
URL: http://kraxpelax.blogspot.com/
Postat av: Maria

Svar Tobias: Jag tycker inte om utanförskap, jag gillar intefrämlingsfientlighet. Svårare än så var det inte

2008-07-20 @ 23:50:27
Postat av: Maria

Svar: Jag har en förhoppning om att det händer något så vi slipper dom, men jag är obotlig optimist

2008-07-20 @ 23:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0