Dagis för små barn?

Jag tror personligen inte att de är bra, som treåring tror jag säkert att förskolan är rolig. Men att som ettåring, börja på dagis tror inte jag är bra. Men hur är verkligheten, jo vi är tvungna att ha en inkomst. Den får vi på vårt arbete, samhället är inte gjort med tanke på barnen det har jag sagt ett flertal gånger. Dilsa Demirbag Steen, ställer frågan i dagens DN.

Hur bra är dagis för barnen egentligen? Dilsa, undrar om inte sextimmars arbetsdag vore lagom att arbeta under dom första småbarnsåren. Det tror jag vore ypperligt. Jag hade möjligheten att jobba halvtid med min äldsta dotter, och kände i och med det att jag fick både det sociala men hann även med min dotter. Tyvärr, var inte läget detsamma med min yngsta dotter, men då ställde farmor upp så det vart lite kortare dagar. Nu vet jag att de är svårt om man är ensamstående med barn, då behöver man varenda krona man kan få. Men samhället borde vara mer barnvänligt, du ska kunna gå ner i tid när du har småbarn.
En intressant artikel, alla borde läsa den.


Kommentarer
Postat av: Anders

Vad grundar du det du skriver om att förskola inte är bra före tre år på? Forskning visar ju på motsatsen.

2008-07-21 @ 10:14:01
URL: http://parkensljus.blogspot.com
Postat av: Maria

Svar Anders: Som jag skrev, jag tror inte att dagis är det bästa för en ettåring, men som nyfiken treåring tror jag att de är kul. Jag känner en del förskollärare, som ser de på samma sätt som jag gör. Men det är ingen forskning, utan var och en får se till vad som är bäst för sitt eget barn.

2008-07-21 @ 11:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0