Bilden av sverigedemokraterna håller på att normaliseras

Detta skrämmer, i alla fall mig och säkert många med mig. Jag kan på sätt och vis förstå detta utrymme SD bl.a. fått i media. Jag hör hur människor i min närhet pratar, sådana som aldrig innan haft dessa åsikter. När man sedan får en konstruktiv diskussion, så tycker dom inte riktigt så som de låter. Det är detta att de skrivs mycket om våldtäkt och dessa hedersmord (som jag helt tar av stånd ifrån), som gör att dom känner rädsla. För att deras egna barn ska råka illa ut, vilket är helt normalt. Men det glöms gärna bort, att även Svenskar utför hemska bort som t.ex. detta med Engla. Vi måste på alla vis motverka brottslighet, det tror jag alla är överens om. Sen som med allt annat, det finns bra Svenskar och mindre bra Svenskar. Detsamma gäller våra invandrare.
Jag läste en blogg, Feel in the blogg. Den kvinnan skriver bl.a. "Hur var det Hitler började? Hur såg Tyskland ut när Adolf hittade syndabockar för att dölja landets utarmning?
Jag ser motsvarande likheter i vårt land. Regeringen jagar sjuka med blåslampa för att få ner sjukskrivningstalen. Man ropar på fler och mer rymningssäkra fängelser, hårdare tag, fler poliser och inför lag som ger FRA möjlighet att avlyssna! Ett hårt samhälle"
Jag ser helt klart likheter.

Jag kan inte se på, utan måste få säga till att jag tycker samhället som håller på att formas fram, tilltalar mig.inte  Där humanitet och medmänsklighet inte klingar speciellt högt. De är ett tag kvar till 2010, vi får tro att det inte fortsätter i samma riktning.

DN skriver
"Nej, det är inte invandrarna som inte passar in i Sverige. Det är sverigedemokraternas åsikter som bör kastas ut."

Kommentarer
Postat av: Tobias Lindgren

Det bör kanske påpekas att Samuel Älgemalm tidigare hette Mohammed Ebrahim Gharachorloo och kommer ifrån Iran. Han talar, och skriver tydligen, mycket dålig svenska. Oavsett detta är det inte mer än rätt att han utesluts ur partiet eftersom detta inte är första gången han agerar på ett mycket olämpligt sätt. Sverigedemokraterna har inga åsikter om "rasblandning" och har inget som helst med NSF att göra. Sd är ett demokratiskt, icke-nazistiskt, icke-rasistiskt och Israelvänligt parti som inte ställer upp på deras värdegrund och tar mycket tydligt avstånd från dem, och NSF hatar sd. Dessutom ljuger Älgemalm ju för DN-reportern, vilket är oacceptabelt.

2008-07-07 @ 15:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0