Åkattraktionen Rainbow på Liseberg ner i plattformen

Vilken hemsk olycka, man känner verkligen en oro för den här typen av nöjen. Det har varit olyckor på andra ställen men vi har varit förskonade ifrån större personskador tills nu. Jag har åkt denna åkattraktion även om det är många år sedan. Men det var bara en gång, för jag tyckte den var otäck. Det var naturligtvis inte för att jag trodde den skulle släppa.
Hur säkra är egentligen våra nöjesfält, hur hög är säkerheten? Av 36 åkande, så var det 18 som fick åka med ambulans till olika sjukhus. Fem är Norska medborgare resten är Svenskar. Fem stycken har allvarliga men inte livshotande skador,"-Deras tillstånd bedöms som stabilt. Resten fick bara lindriga skador i form av skrubbsår, säger Peter Andersson.." Besökare vart chockade, vilket inte alls är förvånande. Vi får hoppas att denna olycka inte kommer ge, några fysiska men för dom  skadade. Jag skänker dom och deras anhöriga en varm tanke, för jag kan förstå den oro deras nära och kära känner.
AB, DN Svd Svd1  DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0