Vilket trams

Dessa två kvinnor skriver, människor får väl leva som dom vill. Om nu dessa kvinnor längtar efter en mer eller mindre kaosartad relation, så visst de står var och en fritt. Att män och kvinnor idag försöker ta ett gemensamt ansvar för barn tycker jag är utomordentligt bra. Barn behöver alla dessa 30 åriga pappor, tro mig. Vilka är det som uppfostrat dessa s.k. mjukispappor mig veterligen är det väl ja just det Zandens generation.
Nu är detta två som jag ser det konstnärssjälar kanske spelar det stor roll i det dom skriver.
Att slå ett slag för otrohet, jag kan av egen erfarenhet säga att det är ett dåligt val. Att utsättas för den typen av svek, kan på inget sätt som jag ser det gynna ett par eller om man så vill en familj.
Varför ska det äktenskapliga samlivet vara trist, dom måste ha väldigt dåliga erfarenheter. Varför ska lågan slockna bara för att man lever tillsammans under många år, varför skulle man inte våga berätta om sina fantasier i en stadig relation?  
"När vågar vi erkänna att det kan finnas ömhet i ett slag över munnen? Och hur kan vi hjälpa misshandlade kvinnor, om vi hymlar med den magnifika kraften i ett försoningsknull?"
I min värld finns det ingen ömhet i att få en smäll, kanske vill dom uppnå något som jag inte förstår men denna mening.
Jag tycker artikeln andas bitterhet, kanske har jag fel. Men det är känslan jag får när jag läser.
Zanden, Expressen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0