Unni Drougge

Reagerar också starkt på denna artikel skriven av Zandén/Gyllenhammar, jag skrev inlägg om detta igår.
Det som jag tycker är bra med dagens artikel är att Unni mött så pass många kvinnor som utsatts för partnervåld. Trots att jag som haft turen att klara mig ifrån sådant reagerar jag starkt, hur ska det då kännas för dessa kvinnor som varit utsatta.
Unni D kallar detta ett klavertramp, "-man kan inte bagatellisera. Och det får man ändå säga att de gör. För hade de varit riktigt ärliga i sin aviskt hade de slipat sina argument." Jag tycker att artikeln är väldigt bra, den belyser t.ex. vad som händer om man skrotar äktenskapet som norm nämligen fler ensamstående med barn, och jag vet hur det är att leva så väldigt tufft på fler än ett sätt.
Hon skriver även något som är tänkvärt

"- Det hela är så gammalmodigt att det är svårt att förstå. Och vad hade hänt om skribenten varit en 50-årig man?"
  Det är en fråga värd att tänka på, det hade blivit ramaskri tro mig.

Ska bli ett nöje och se hur dessa båda kvinnor bemöter den kritik dom fått för sitt inlägg.
Svd, Svd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0