Madonna ett popfenomen, eller en smart kvinna av vår tid?

Jag tror på det senare, det är därför jag fastnar för Annina Rabe kolumn i Svd. Där skriver hon om Madonna, jag har själv funderat på varför hon är så hyllad, speciellt bra sångröst tycker i alla fall inte jag att hon har. Däremot är hon en smart affärskvinna, som lärt sig vad som går hem. Att hålla sig kvar, under så många år som hon trots allt gjort är nog inte alltför lätt.
Världens mest vältränade 50-åring, ja det får man nog säga. Sen om det är speciellt snyggt är en annan sak. Jag tycker att alltför mycket av hennes mjuka kvinnlighet har försvunnit, till förmån för hårda muskler. Men säkerligen, mår hennes kropp bra av all den träning hon lägger ner.
Jag tror Madonna kommer att bli långlivad på vår pophimmel, säkerligen finns hon kvar långt efter pensionsåldern.

"Madonna var själv inne på sin svaga talang i en tidig intervju, där hon sa: "Jag kanske inte är världens bästa sångerska, dansare eller låtskrivare. Men när jag gör allt det där tillsammans brukar det bli ganska bra"."



Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Tycker att hon är fantastisk, en sådan trendskapare!

2008-08-18 @ 16:41:24
URL: http://rocketqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0