Håller Sd 4 % fram till valet?

Vi får verkligen hoppas att det inte gör det. Återigen hamnar SD över fyraprocentspärren. Dessutom finns deras väljare i åldersgrupperna. Nu är det ett tag kvar till valet, och man vet inte riktigt om detta är förankrat i människor. Eller om detta är att man visar sitt missnöje gentemot andra partier. Det är ett tag kvar, så vi får se hur detta avlöper.
"- Det innebär att partiet nu nått en nivå där det är möjligt för dem att komma in i riksdagen. Men rörligheten för ett nytt parti är betydligt större än för ett etablerat parti. Man måste hålla hela vägen till nästa val."
"Alliansregeringen ligger fortfarande efter oppositionen. "
Fredrik Reinfeld får det säkerligen svårt fram till nästa val, vi vet hur FRA upprört människor. Vi har även läst om alla dessa problem med den nya sjukförsäkringslagen.
Svd, DN

Kommentarer
Postat av: Helena Kontulainen

Har du funderat på varför SD är så populära? Det finns inget parti som folk litar på längre. Det finns ingen som lyssnar på vad folk tycker,svensken tystas ner. Tiga i samhället, i sitt eget land. Våldet växer, kriminaliteten ökar,ingen gör något. Folk blir desperata och tar till den möjligheten dom finner, ett nytt parti, som förhoppningsvis kommer med nya friska tag. Jag har också blivit nyfiken på SD bara därför att det skrivs så negativt om dom. Och därför att politiker(vissa) verkar vara litet skraja för dom. Klart det väcker nyfikenhet. Förresten, varför har SD så oförskämt dåligt rykte typ rasist osv. Det finns många ickesvenskar i partiet som medlemmar. Dessutom har många invandrare hjälpt till att rösta fram dom,fast det kommer aldrig fram. Känner många äldre +pensionärer som spontant säger att dom skall rösta SD nästa gång. Varför?

2008-08-25 @ 20:44:00
URL: http://Hellu
Postat av: Jonatan

Fast det där med stor rörlighet tror jag inte stämmer för sd. Det har ju länge funnits ett socialt tryck att inte sympatisera med sd. De som ändå har tagit steget har geomgått en mental resa som de knappast låter gå i retur utan vidare. Åtminstone var det så för mig och flera som jag känner. Av denna anledning är det inte rimligt att sd inom överskådlig tid backar reelt, såvida partiet inte klantar till det ordentligt själva. Dessutom ger erfarenheter från andra länder vid handen att ett parti av sd:s snitt har en enorm potential. I samband med att sd får möjlighet att i 2 valrörelser 2009 och 2010 föra fram sitt budskap har man alla möjligheter att utnyttja denna potential. Vad som skulle få sd att backa har jag svårt att se. Tvåsiffrigt valresultat för sd 2010 är mitt tips.

2008-08-25 @ 21:18:18
Postat av: Tobias Lindgren

Frågan är inte om det håller ända fram till valet 2010. Frågan är snarare HUR MYCKET det kommer att öka fram till valet 2010. Glöm inte också att vi har två val 2009: Europaparlamentsvalet och kyrkovalet. Ian Wachtmeister tror ju på 12 procent för sd 2010.

2008-08-25 @ 22:27:29
Postat av: Maria

Svar Helena: Visst har jag funderat, och det ligger säkert en hel del i du säger. Människor känner sig inte trygga, och då är det lätt att vända sig till ett parti som lovar att komma till rätta med det problemet. Dom etablerade partierna, har svårigheter det är jag den första att skriva under på med olika frågor, bara för att jag har samma ideologi som ett parti så är jag även kritisk. Men ifrån att vara kritisk i vissa frågor, till att vända mig till ett parti som SD nej det finns inte jag lovar. Men det är min åsikt, var och en måste hitta vad som känns rätt och vad den tror på.

2008-08-26 @ 13:12:49
Postat av: Maria

Svar Jonatan och Tobias: Jag vet detta, och vissa tror på en stark ökning. Men många har svårt att bestämma sig för vad dom ska rösta på. Så man vet aldrig hur många av dom som nu är SD väljare.

2008-08-26 @ 13:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0