Det var bättre förr

Säger man inte alltid så, det gjorde mina föräldrar och stundtals även jag. Var barnprogrammen bättre för? Jag tror i och för sig det, det massproducerades inte på samma vis. Idag finns det barn tv nästan dygnet runt. Vi hade kanske högst en kvart, och ibland inget alls. Min yngsta dotter brukar skämta med mig, att vårt barnprogram var bilden som visades solens uppgång och nedgång. Det ligger lite i detta, jag tror att det var mer kvalité en kvantitet det är de som är skillnaden emot dagens tv.
Var kul att se "boktipsmannen", nu var det mer när min äldsta dotter tittade på barn tv. Men visst såg även jag dessa program. Jag snappade upp lite tips på böcker, i och med att jag läste en hel del för min dotter. Jag tror verkligen att ett sådant program behövs även idag, det är bra om barn/ungdomar får lite tips på böcker. Att läsa en bra bok, är bra både för fantasin men även språket.
Jag läser för mitt lilla barnbarn varje gång han hälsar på, favoriten nu är Madicken.
Mählqvist, är lika sympatisk i sin framtoning idag som han var på boktips tiden.
DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0